با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ توصيه هاي پزشکي ويژه سلامت شما
زیارت عاشورا

تخم مرغ حاوی پروتئین است و یکی از خوراکی هایی است که بطور طبیعی پر از ویتامین د است و باعث می شود که بدن کلسیم جذب کند. خوردن پروتئین در وعده صبحانه به بچه ها کمک می کند که مدت زمان طولانی تری سیر بمانند.

تخم مرغ
تخم مرغ حاوی پروتئین است و یکی از خوراکی هایی است که بطور طبیعی پر از ویتامین د است و باعث می شود که بدن کلسیم جذب کند. خوردن پروتئین در وعده صبحانه به بچه ها کمک می کند که مدت زمان طولانی تری سیر بمانند.

جو دوسر
تحقیقات نشان می دهند که بچه هایی که جو دو سر می خورند بهتر می توانند در مدرسه به درس توجه و دقت کنند. حبوباتی که غنی از فیبر هستند، مانند جو دو سر، به آرامی هضم می شوند و به بچه ها انرژی بیشتری می دهند.

میوه ها
هر میوه ای برای بچه مفید است و مواد معدنی و ویتامین های لازم برای بدنش را تأمین می کند. میوه ها فیبر هم دارند و دستگاه گوارشی بدن را سالم نگه می دارند.

شیر
پروتئین و کلسیم موجود در شیر و لبنیات برای مغز و بدن بچه سوخت کافی فراهم می کند. پروتئین به ساخت بافت مغزی کمک می کند و کلسیم استخوان ها و دندان های او را محکم نگه می دارد.

بلوبری
سالهاست که بلوبری جزو سالم ترین میوه ها شناخته می شود و آنتی اکسیدان فراوانی دارد. حالا پژوهشگران می گویند که علاوه بر محافظت در برابر بیماری قلبی و دیابت و بهبود کارکرد مغز، به کاهش چربی سمی هم کمک می کند.

توفو
غذاهایی که از سویا درست می شوند منبع خوبی از پروتئین هستند و مزایای ضدسرطانی دارند. توفو برای دختران خوب است، زیرا تأثیر محافظتی بر بدن آنها و بافت های سینه دارد.

گوجه فرنگی
این گیاه پر از لیکوپین است. لیکوپین در برابر بسیاری از سرطان ها از بدن محافظت می کند. پختن گوجه فرنگی آن را سالم تر می کند، زیرا حرارت موجب آزاد شدن لیکوپین می شود. همراه کردن آن با چربی های سالمی همچون روغن زیتون باعث می شود که جذب آن بالا برود.

کلم
بچه ها بخاطر ترد بودن و طعم کلم شاید آن را بیشتر از سبزیجات و کاهو دوست داشته باشند. خانواده کلم مانند کلم پیچ، بروکلی و کلم برگ دارای موادی هستند که ریسک ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهند و گوارش را بهتر می کنند. همچنین سموم بدن را با آزاد کردن آنزیم هایی دفع می کنند.

سالمون
سالمون حاوی چربی های سالم امگا سه است و رشد مغزی را افزایش می دهد و افسردگی را کاهش می دهد. همچنین خواص ضدالتهابی خیلی خوبی دارد. سعی کنید سالمون های وحشی مصرف کنید که جیوه کمتری دارند و امگا سه آنها بیشتر است.

کاکائو
پودر کاکائو یکی از منابع سرشار فلاوونوئید است که فشار خون را تنظیم می کند و برای قلب و دهان مفید است. همچنین از پوست کودک در مقابل آفتاب محافظت می کند.

لوبیای سیاه
لوبیا و حبوبات منابعی غنی از پروتئین هستند و فیبر و کلسیم زیادی دارند. هرچه رنگ لوبیا تیره تر باشد، بهتر است. همچنین در مقابل بیماری قلبی و کلسترول بالا از بدن محافظت می کند.

ریحان
این گیاه پر از آنتی اکسیدان، ویتامین آ، ث و کا است و آهن، پتاسیم و کلسیم بالایی دارد و به گوارش کمک می کند. همچنین سر درد را خوب می کند.

ماست یونانی کم چرب
این ماست ها باکتری های مفیدی دارند که ایمنی را تقویت می کنند و به هضم و گوارش کمک می کنند. دو تا سه برابر بیشتر پروتئین دارند و قند آنها کمتر از ماست های معمولی است.

دارچین
تحقیقات نشان داده است که این ادویه به تنظیم قند خون کمک می کند و به بچه ها انرژی می دهد. می توانید آن را در غذای حبوبات، پنکیک، صبحانه و ماست بچه بریزید.

مغزها
مغزهایی مانند بادام و گردو چربی های سالم دارند و به رشد بچه ها و سلامت قلب آنها کمک می کنند. کمی مغز بادام یا گردو در صبحانه به بچه انرژی زیادی می دهد.

منبع : مجله اینترنتی برترین ها

 

 

 

.:: یازده ترفند عالی برای کم کردن کالری در هر وعده غذایی ::.

در این مطلب چند ترفند برای کاهش کالری‌های دریافتی در هر وعده‌ی غذایی را عنوان می‌کنیم که کمک زیادی به خوش‌اندامی شما می‌کند. لطفاً با ما همراه باشید.
همیشه در ذهن افرادی که می‌خواهند لاغر شوند یک سۆال بزرگ وجود دارد؟ اینکه چگونه می‌شود بدون دنبال کردن رژیم‌های سخت لاغر شد! بعضی‌ها اول با همین رژیم‌های سخت شروع می‌کنند اما خیلی زود کم می‌آورند و از ادامه‌ی راه منصرف می‌شوند. اما ما به شما می‌گوییم با ایجاد تغییرات جزیی در عادت‌های غذایی‌تان می‌توانید نتیجه‌ی خوبی بگیرید و به راحتی چند کیلو کم کنید. در این مطلب چند ترفند برای کاهش کالری‌های دریافتی در هر وعده‌ی غذایی را عنوان می‌کنیم که کمک زیادی به خوش‌اندامی شما می‌کند. لطفاً با ما همراه باشید.

همین امروز شروع کنید
خیلی‌ها همیشه در حال تصمیم گرفتن هستند. یعنی اینکه می‌گویند از فردا رژیم را شروع می‌کنم. اما این فردا هیچ‌وقت از راه نمی‌رسد. یا اینکه همیشه می‌گویند از این به بعد هله‌هوله و شیرینی‌جات نمی‌خرم. اما باز هم سر حرفشان نمی‌مانند. امروز و فردا کردن را کنار بگذارید. از همین امروز که خرید می‌روید حرفه‌ای‌تر برخورد کنید. از خریدن بیسکویت و هله‌هوله‌ها بپرهیزید. اگر نمی‌توانید حداقل بسته‌بندی‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید. اگر داخل گنجه‌ها و کابینت‌هایتان این قبیل مواد غذایی چاق‌کننده وجود نداشته باشد میزان کالری‌های دریافتی‌تان کلی پایین می‌آید. پس از همین امروز خوردن هله‌هوله یا همان رژیم خراب‌کن‌ها را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید. اگر می‌توانید برای مدتی دور و برشان نروید.

هر روز چند قاشق کمتر
اگر می‌خواهید میزان کالری‌های دریافتی‌تان را کاهش دهید و لاغرتر شوید باید حجم غذایی که می‌خورید را کم کنید. بشقاب‌های کوچک‌تری انتخاب کنید. یا اینکه هر روز یک تا دو قاشق از غذایی که همیشه می‌خورید کم کنید. اگر رستوران می‌روید غذایتان را شریکی بخورید یا اینکه ظرف یک بار مصرف بخواهید و نصف غذایتان را به خانه ببرید.

آب بنوشید
برای کالری‌زدایی از وعده‌های غذایی نوشیدن آب خیلی تأثیر دارد. در هر وعده‌ی غذایی به جای نوشیدنی‌های دیگر آب نوش جان کنید. اگر خوردن آب خالی برایتان جالب نیست لیموترش به آن اضافه کنید. اصلاً می‌توانید قبل از شروع غذا یک لیوان آب بخورید. گاهی وقت‌ها تشخیص اینکه گرسنه هستید یا تشنه سخت می‌شود. در واقع خیلی‌ها نمی‌دانند تشنه‌شان است یا گرسنه. برای همین به سمت خوردن می‌روند نه نوشیدن آب.

میوه و سبزیجات در اولویت
در هر وعده‌ی غذایی سبزیجات و میوه بخورید. می‌توانید در یک وعده به جای غذاهای سرخ کردنی یا برنج یک بشقاب سبزیجات میل کنید. عاشق طعم شیرین دسر بعد از غذا هستید و نمی‌توانید از آن دل بکنید؟ به جای دسرهای شیرین و چرب یک واحد میوه بخورید. البته بعد از غذا کمی فاصله بدهید و بعد میوه‌تان را میل کنید. سرکار که می‌روید به جای خرید هله‌هوله و نوشیدنی‌های پرکالری یک واحد میوه به عنوان میان‌وعده بخورید.

فیبرها را دریابید
فیبرها باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا می‌شوند، کلسترول خون را کاهش می‌دهند و با یبوست مقابله می‌کنند. این سه دلیل برای اینکه در هر وعده‌ی غذایی فیبر بیشتری میل کنید کافی است. برای دریافت فیبر بیشتر نان‌های تهیه‌شده از آرد کامل (سبوس‌دار) پاستاهای تهیه‌شده از آرد کامل و برنج قهوه‌ای را دریابید. میوه‌ها نیز سرشار از فیبر هستند.

در هر وعده‌ی غذایی پروتئین میل کنید
پروتئین‌ها انرژی‌زا هستند و مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می‌دارند. زمانی که پروتئین میل می‌کنید دیگر لازم نیست مثلاً یک ساعت بعد دنبال چیزی برای خوردن باشید. توصیه می‌کنیم گوشت‌های کم چرب مانند مرغ و ماهی را دریابید.

نوشیدنی‌های گازدار ممنوع
یک "نه" قاطع به نوشیدنی‌های گازدار بگویید. نوشابه خوردن یعنی دریافت کالری مفت. نوشیدنی‌های گازدار سرشار از قند هستند و ارزش غذایی پایینی دارند. گول نوشابه‌های مثلاً رژیمی را هم نخورید. به جای این قبیل نوشیدنی‌ها آب را دریابید. می‌توانید چای کم رنگ بریزید و بگذارید خنک شود. چای سرد هم تا حدودی همان طعم نوشابه را می‌دهد. امتحان کنید.

سس‌ها را بی‌خیال شوید
عاشق سس سفید یا کچاپ و غیره هستید؟ بهتر است کمی احتیاط کنید. بیشتر این سس‌ها سرشار از چربی هستند. در واقع سس مایونز، کچاپ و خردل جزو سس‌هایی هستند که باید با احتیاط مصرف شوند. توصیه می‌کنیم که مایونز را بی‌خیال شوید. سس کچاپ را هم در منزل تهیه کنید. سالادهایتان را با لیموترش، سرکه و روغن زیتون میل کنید.

میزان نمک مصرفی را کاهش دهید
نمک زیادی به غذایتان می‌زنید؟ دست نگهدارید. برای کالری‌زدایی از غذاها اولین قدم کاهش دادن میزان نمک است. نمک باعث احتباس آب می‌شود. یعنی اینکه آب بین بافت‌های بدن حبس شده و پف می‌کنید. به جای اینکه نمکدان را داخل غذایتان خالی کنید از ادویه‌ها و چاشنی‌ها برای خوش‌طعم کردن غذاهایتان استفاده کنید. فلفل را دریابید که متابولیسم بدنتان را هم بالا می‌برد. اگر رستوران غذا می‌خورید اصلاً به غذایتان نمک اضافه نکنید چون آقای سرآشپز قبلاً این کار را کرده‌اند. در واقع آقایان آشپز در اضافه کردن روغن و نمک کوتاهی نمی‌کنند.

عجله بی عجله
هر چه گرسنه‌تر سر سفره حاضر شوید تندتر خواهید خورد. البته بگذریم که بعضی‌ها عادت دارند خیلی تند غذا بخورند. برای اینکه غذایتان را مثلاً در عرض ۵ دقیقه تمام نکنید بهتر است قبل از شروع غذای اصلی میان‌وعده‌ی سبکی میل کنید. یک عدد سیب یا هویج انتخاب‌های خوبی هستند. غذایتان را با حوصله بجویید. سرپا یا مقابل تلویزیون غذا نخورید. چون در این صورت هم تندتر خواهید خورد و هم بیشتر.

یخچالتان را پاک‌سازی کنید
وقتی یخچال پر از مواد غذایی چرب و پرکالری باشد مقاومت کردن در برابر خوردن نیز کمتر می‌شود. اولین قدم این است که یخچال را پاک‌سازی کنید. دور مواد غذایی چرب را خط قرمز بکشید. سبزیجات را در ظروف شفاف یا کیسه‌های پلاستیکی دم دست قرار دهید. از خرید غذاهای آماده بپرهیزید. این قبیل غذاهای آماده سرشار از سدیم (نمک) هستند. زمانی که مواد غذایی تازه و خوب دم دستتان باشد علاقه‌ی بیشتری به آشپزی و تهیه‌ی غذاهای سالم‌تر خواهید داشت.

.:: تاثیر مثبت ضداکسیدان ها در بدن ::.

ویتامین C و مواد دیگر مانند ویتامین E و سلنیم تاثیر ضدحساسیت دارد. به نظر می رسد که بیشتر این تاثیرگذاری به دلیل خاصیت ضداکسیدانی آنهاست. ضداکسیدان ماده ای است که مانع از فعالیت رادیکال های آزاد می شود. رادیکال های آزاد مولکولی است که الکترون غیرمزدوج بسیار فعال دارد در حالی که ماده ضداکسیدانی عبارت از مولکولی است که می تواند لطمه یا ضایعه اکسیدی شدن را کم کند.

از جمله مواردی که باعث تولید رادیکال های آزاد در بدن می شود می توان به سیگار کشیدن، مصرف داروهای شیمی درمانی، آلودگی هوا، استفاده از حشره کش ها، قرارگرفتن در معرض اشعه X، مصرف غذاهای سرخ کردنی و ... اشاره کرد. این مواد مکانیسم های ضداکسیدانی بدن را معیوب و فلج می کند و به این ترتیب زمینه ابتلا به حساسیت را افزایش می دهد. ویتامین C و سایر ضداکسیدان ها از بروز ناراحتی های حساسیت زا و آسم جلوگیری می کند.

.:: از خواص چای سبز غافل نباشید ::.

گیاهی برای مقابله با بوی بد دهان

 

 

 

به نوشته سایت "CNN" ، "پلی فنولز" نوعی آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، ترکیبات موجود در دهان را که به بوی بد دهان، پوسیدگی و حتی سرطان دهان منجر می شود، از بین می برد. چای سبز از بروز سرطان، بیماری قلبی، پارکینسون و آلزایمر پیشگیری می کند و کلسترول را کاهش می دهد. سال هاست که از این گیاه در کشورهای چین و خاوردور استفاده می شود و به تازگی در اروپا نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. این چای که نسبت به چای سیاه کافئین کمتری و پلی فنولز بیشتری دارد، بدون شیر و شکر مصرف می شود و در نتیجه کم کالری است. پلی فنولز موجود در آن خاصیت ضد ویروسی دارد پوسیدگی دندان و التهاب ناشی از ترکیبات زیان بار سیگار بر اثر مصرف این چای کاهش پیدا می کند.

گیاهی برای مقابله با پیری زودرس

چای سبز خواص زیادی دارد و جزء نوشیدنی های سالم محسوب می شود. چای سبز به طور چشم گیری قند خون را کاهش می دهد. ترکیب موجود در چای سبز به نام اپیگالوکاتشین گالات (EGCG) به هضم مواد غذایی نشاسته ای کمک می کند. نوشیدن یک و نیم پیمانه چای سبز هنگام مصرف غذاهای نشاسته ای توصیه می شود زیرا میزان قند خون به نصف کاهش می یابد و در پیشگیری از بروز دیابت نوع ۲ موثر است.

با سرطان مقابله می کند: مصرف هفته ای ۳ فنجان یا بیشتر چای سبز به مدت حداقل ۶ ماه، خطر سرطان سیستم هاضمه را در زنان ۱۴درصد کاهش می دهد.

سوزاندن چربی: نتایج تحقیقات نشان می دهد بزرگسالانی که به مدت ۳ ماه، روزی ۲ وعده چای سبز نوشیدند، میزان چربی بدن و دور کمر و همچنین وزنشان کاهش یافت.

بهبود حافظه: هنگامی که EGCG موجود در چای سبز به مغز می رسد، حافظه را تحریک می کند.

چای لاغری سینلس ترکیبی جدید، سالم و آزموده شده از قهوه سبز و چای سبز را ارائه می کند که طعمی دلنشین و خواصی بسیار ارزشمند دارد که با متابولیسم منحصر بفرد خود، عاملی موثر در لاغری و سلامت بشمار می رود.

خواص قهوه سبز منحصر به لاغری و کاهش وزن و تناسب اندام نمی شود و کنترل موثر قند خون ونیز خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمند آن ویژگی ارزشمند دیگر آن است.

چای لاغری سینلس به علت مواد آنتی اکسیدانی که دارد از بروز انواع سرطانها و سکته قلبی جلوگیری می کند. این چای دارای معتبرترین مجوز ها از نهادهای بنام غذایی و داروئی می باشد. با مصرف یک ماهه این چای بدون عوارض جانبی 3 الی 5 کیلو از وزن خود خواهید کاست امروزه این چای توسط متخصصین تغذیه، در نوشتن جیره و رژیم غذایی برای لاغری استفاده می شود.


http://www.30cd.biz/upload_pic/1419948419.jpg با نوشیدن چای سینلس به دلیل وجود چای سبز ، و قهوه سبز و تعدادی گیاه دارویی دیگرمتابولیسم (سوخت و ساز) چربیهای بدن تسریع می شود و به این ترتیب چربی اضافی در بدن ذخیره نمی شود. قهوه سبز لاغری سین لس از اجزاي اثر گذار چند گياه دارويي موثر بر لاغری تولید شده است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در مجموعه تولیدی سین لس ( طب شفای سبحان ) یک اصل اساسی است.

 

قهوه سبز نیز بدلیل داشتن کمترین میزان کافئین و غنی بودن از آنتی اکسیدانی بنام اسید کلروژنیک که آنتی اکسیدانی با کیفیت است بر روی سیستم عصبی آثار محافظتی فراوان دارد. لذا در بیماریهایی مانند نوروپاتی , نوروپاتی دیابتی , ام اس MS , ریکاوری بعد از سکته های مغزی , پارکینسون کاربرد داشته و توصیه شده است .
همچنین تحقیقات نشان دهنده آثار مثبت آن بر روی کاهش ریسک ابتلا به بیماریهای کیسه صفرا ، سیروز کبدی و سرطان کبد و کنترل فشار خون و قند خون است .

 نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سینلس می تواند تا 70 کالری انرژی ناشی از سوخت چربیها ایجاد کند به این ترتیب می توان از نوشیدن چای سینلس کنترل میزان مصرف کربو هیدرات ها(قندها) و ورزش مداوم به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندامها نام برد. چای سینلس و عصاره موجود در آن باعث افزایش سوخت کالری و چربی های ذخیره شده بدن و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود .


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:, | 6:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |